Support
Släpis säljer reservdelar och paketlösningar till nyttofordonsverkstäder på den svenska marknaden men i köpet ingår också ett stort och djupt kunnande. Tack vare vår gedigna erfarenhet, kan vi erbjuda en support som är snabb, smidig och enkel. Hos oss finns pålitlig personal med vana att hantera akuta frågor i alla lägen.

Support i alla lägen
Har du fått problem med fjäderbälgen, fjädrarna, bromsklockorna eller något annat?
Ligger du under släpet och försöker komma underfund med vad som är fel eller hur du ska göra?
Vår teknikavdelning finns alltid till ditt förfogande och är redo att besvara alla typer av tekniska frågor.
Vi har även stor kunskap gällande lagar och föreskrifter.
Ring 0431 – 45 88 60
Maila teknik@slapis.se
Allmänna villkor
Läs våra Allmänna Försäljningsvillkor.
Garantivillkor
Teknisk information
Vår teknikavdelning finns alltid till ditt förfogande och är redo att besvara alla typer av tekniska frågor.
Vi har även stor kunskap gällande lagar och föreskrifter.
Ring 0431 – 45 88 60
Maila teknik@slapis.se
De flesta av våra leverantörer har mycket bra teknisk information som du kan hitta på deras respektive hemsida.
Returer
1. Vid returförfrågan, kontakta alltid Släpis AB först.
2. Fyll i blankett Returförfrågan Släpis AB
Blanketten skall bifogas komplett ifylld med godset, tillsammans med kopia på faktura eller följesedel.
Retur av stomme
Endast stommar som är köpta hos Släpis AB mottages i retur.
Blankett Retur av stomme skall bifogas komplett ifylld med godset, tillsammans med kopia på följesedel. Godkänd stomme ersätts i form av kreditnota.
Stomme skall alltid returneras hel och oskadd i originalförpackning till närmsta Släpis filial.
Reklamationer
1. Vid reklamation kontakta alltid Släpis reklamationsavdelning först..
Ring 0431 – 45 88 60
Maila reklamationer@slapis.se
2. Fyll i Släpis Reklamationsformulär
Rikttider för åtgärder på BPW axlar och tillbehör
Klicka HÄR för att öppna dokumentet med rikttiderna.