Meny

Service & support

Support i alla lägen

Har du fått problem med fjäderbälgen, fjädrarna, bromsklockorna eller något annat? Ligger du under släpet och försöker komma underfund med vad som är fel eller hur du ska göra? Slå en signal till oss på supporten!

Här finns pålitlig och servicevillig personal med djupa och breda teknikkunskaper och vana att hantera akuta frågor i alla lägen. Personal som med ledning av din beskrivning kan konsten att lista ut vari felet består och kan hjälpa dig.  Snabbt, säkert och effektivt.

Våra produktspecialister

Det är viktigt för oss att du som kund får alltid snabb och kompetent hjälp. Därför satsar vi på att stärka upp organisationen med ett antal produktspecialister.
Produktspecialisterna kommer att erhålla fördjupad produktkännedom och utbildning inom följande segment:
Bakgavelliftar, Belysning, Diagnosutrustning, Lätta släpfordon, Vändskivor, Kopplingstappar, Dragkopplingar, Tryckluft och Hydraulikkopplingar.

Produktspecialisterna kommer successivt att presenteras här.

Support via telefon med hög tillgänglighet

Hos oss gäller verkstadstider med anpassning till våra kunder. Vi är med andra ord här redan från tidig morgon och kan ge dig råd. Dessutom erbjuder vi jourlösningar.

Vi ger dig branschens bästa service. Vår servicevilliga personal har lång erfarenhet och djupa och breda kunskaper inom området. Hos oss får du råd och hjälp i lugn och ro. Vet du inte exakt vad du behöver kan vår personal plocka fram rätt originalreservdel till dig med hjälp av vårt effektiva affärssystem.

Allmänna försäljnings- och leveransvillkor

Läs våra Allmänna försäljnings- och leveransvillkor.

Allmänna inköpsvillkor

Läs våra Allmänna inköpsvillkor (General purchasing terms and conditions).

Teknisk information

De flesta av våra leverantörer har mycket bra teknisk information som du kan hitta på 
deras respektive hemsida. Länkar till leverantörerna hitta du här. Hittar du inte vad du söker, så kontakta närmaste Släpis så hjälper vi dig hitta rätt teknisk information.

Blankett för BPW ersättningsaxel

Reklamationer

1. Vid reklamation kontakta alltid närmaste Släpis först eller maila till: reklamationer@slapis.se.
2. Blankett Reklamationsrapport Släpis AB skall bifogas ifylld. Du hittar blanketten här:
    Blankett: Reklamationsrapport Släpis AB
3. Nedan finns reklamationsblanketter till nåra av våra största leverantörer:
Reklamationsansökan BPW
Reklamationsansökan BÄR Cargolift
Reklamationsansökan Haldex
Reklamationsansökan SAF
Reklamationsansökan VBG
Reklamationshantering Wabco
Reklamationsansökan Wabco

Returer

Kontakta alltid Släpis AB vid returförfrågan.
Blankett Returförfrågan Släpis AB skall bifogas komplett ifylld med godset,
tillsammans med kopia på faktura eller följesedel.
Godkänd retur ersätts i form av kreditnota, läs mer här.

Wabco
Handledning för: Retur av en Reman-stomme
Ladda ner WABCOs Green Label-mall.

Blankett: Returförfrågan Släpis AB

Sök

Nyhetsbrev

Produkter

Släpis samarbetar med leverantörer över hela Europa och har därigenom ett nästan obegränsat sortiment av artiklar. Vi har just nu drygt 10 000 artiklar i lager och ca 32 000 artiklar i vårt artikelsystem – allt för din släpvagn eller trailer. Här kan du söka bland vårt breda utbud.
Gå till produkter eller produktnyheter

 

Prislistor

Här hittar du prislistor från våra leverantörer (OBS! Inloggning krävs)
Visa prislistor

Service & support

Har du fått problem med fjäderbälgen, fjädrarna, bromsklockorna eller något annat? Ligger du under släpet och försöker komma underfund med vad som är fel eller hur du ska göra?
Läs mer under service & support
Gå till våra produktspecialister

 

Godssökning

Godssökning Schenker

Vi skickar våra varor med Schenker, Posten eller DHL. Du kan söka ditt gods på respektive leverantörs hemsida, med identifikationsnumret du fått av oss.

 
Vi erbjuder reservdelar och tillbehör till din släpvagn eller trailer från många välkända leverantörer:
BPWBTCejnFontaineIstoflexKSTools Trailerline